// xml ‘i dışarıdan yükler
var listLoader:URLLoader=new URLLoader(new URLRequest(“sayilar.xml”));
// loader’ı yüklüyor
var picLoader:Loader=new Loader();
listLoader.addEventListener(Event.COMPLETE, sorual); // Load işlemi ilk
yüklendiğinde
bileske_mc.addEventListener(Event.CHANGE,bileskekuvvet,false,0,true); // Bir combobox ın değişme durumuna event ekler
listLoader.removeEventListener(Event.COMPLETE, sorual); // Eventı kaldırıyoruz
var xmlData:XML = XML(listLoader.data); // XML dataya listloader’ı yükler
numSoru= xmlData.soru.length(); // kaçtane soru var onun sayısını alır
//sorulardan sorunoluolanın asıl soru metnini değişkene atar
*9ıujujıolghkjh
var SoruMetni:String = xmlData.soru[soruno].attributes()[0];
Math.floor(numSoru*Math.random()); // Numsoru kadar soru üretir ve aşağı yuvarlar
s1_txt.text=xmlData.soru[soruno].secenek[0]; // sorunun altındaki seçeneği alıyoruz
var sesDogru:Sound=new Sound(new URLRequest("ses/olumlu.mp3")); // Sesleri yüklüyoruz
var dizibaslangic:Array=new Array("n44","n38"); // Diziye değer atar
var sorulanlar:Array=new Array(); // Dizi oluşturur
var mc1:soru1 =new soru1(); // Linkage ile bağlanan bir mc’yi atama
noktay=(yarimaralik*Math.sqrt(3)); // karekök örneği
if (m%2>0) {noktax=420 // eğer m 2 ye bölündüğünde kalan sıfırsa , bu
root["n"+simdikinokta].x=noktax; // Mc’nin x ini ayarlama
if (noktalar.indexOf(e.target.name)!=-1) {// eğer taşınan veya tıklanan noktalar
isimli dizi ,içinde yer almıyorsa sadece
sayilar. push(noktalar.indexOf(e.target.name)); // sayilar dizisine tıklanan nesnenin ismini diziden alarak ekler
sayilar.push(“5”) // diziye 5 ekler
sayilar.splice(3,1)// sayilar dizisinden 3 sıradan 1 tanesini siler
graphics.lineStyle(3, 0x0000CC,0.8,true); // çizgi sitili belirle
ex= root[noktalar[a]].x; // dizideki değişkenin x ‘ini ex W’e atar
graphics.moveTo(ex, ey); // Başlangıç noktası na gitmeyi sağlar
graphics.lineTo(ex,ey); // ex,ey noktalarına bağlangıç noktasından itibaren
çizgiçizilmesini sağlar
basla.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, yenisoru); //
addChildAt(root[dizi[a]],0); //
SoundMixer.stopAll();//
sesGiris.play();//
removeChild(root[dizi[a]]); //
a=Math.floor(Math.random() *dizi.length) //
evt.target.removeEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, surukle); //
dogrubaslik_mc.alpha=1; // alpha değerini değiştirme
dogrukod_txt.text=diziizo[a] ; // diziden değer okuma
cizsayi=root["dcvap"+ckont][i]; //
stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,cek); //
if (root["ok"+tiklanan+"_mc"].noktauc_mc.hitTestObject(root["c"+tiklanan+"_mc"])) {//
if (sag20_mc.hitTestObject(root[dizi[0]])) {//
aci=Math.atan2(s1_mc.x-mouseX, mouseY-root["s"+tiklanan+"_mc"].y); //
var timer:Timer = new Timer(9000,4); // Timer değişkeni ekleme 9 saniyede çalışacak 4 kere çalışacak
timer.addEventListener(TimerEvent.TIMER, sure_azalt);// Timer’a event atamak
timer.addEventListener(TimerEvent.TIMER_COMPLETE, sure_bitti)// timer bittiğinde
fscommand("quit"); // Programı kapatır
timer.reset(); // Timer’ı sıfırlar
timer.start();// Timer’ı başlatır timer.stop();// Timer’ı durdurur
addChild(kunyeozet_mc); // Kunyeozet_mc’yi ekler
hareket_durum_mc.visible=true; // Mc’yi gizler
if (hareket_durum_mc.selectedIndex=-1); // Mc seçilmediyse
if (eklenen_kuvvet==1 || eklenen_kuvvet==3) { // Ve bağlacı
if ((eklenen_kuvvet==1)||((eklenen_kuvvet==3)&& (surat_mc.selectedItem.data==1)))
{ // Ve veya
alt_el_mc.gotoAndPlay("sivi"); // Mc içinde verilen bir kare isimine gitmek
siringa_ust_mc.gotoAndPlay(83);// Mc içinde 83. Kareye gitmek
if (siringa_ust_mc.currentLabel=="katibitis") { // Eğer katibitiş isimli kareye
gelindiyse
root["a"+j].mouseEnabled=false; // Mc’ nin tıklanabilme özelliğini kapatıyoruz
nextScene(); // Sonraki sahneye geçişi sağlar
root["a" + dizisira].gotoAndPlay(5); // a1,a2,a3 gibi birden fazla mc’ye döngü
içinde veya seçilene göre hükmetme
switch (dogrusayisi) {// Switch case yapısı
case 1 : harf1.harf1_txt.text="Ç";break;
e8_mc.startDrag() ; e8_mc.// e8_mc’yi sürüklemeye başlatır
e.target.stopDrag();// Secilen mcnin sürüklemesini iptal eder
tahta_mc.urun_mc.cason_txt.backgroundColor=0xE6E6E6;//İçİçe mc ‘nin içindeki text’in arka planını değiştirir
tahta_mc.urun_mc.cbson_txt.background=true;// background özelliğini ekler
tahta_mc.urun_mc.mask=tahta_mc.maske_mc; // tahta _mc içindeki urun_mc ye maske
uyguluyoruz Bu maske maske_mc dir
addEventListener(Event.ENTER_FRAME,kontrol); // Sahneye event ekliyoruz ,her karede kontrol çalıştırılıyor
var adobeURL:URLRequest = new URLRequest("labson4.swf"); //labson4.swf’ye link veriyoruz
navigateToURL(adobeURL) //Linke labson4.swf ye gidilmesini sağlar
function onKeyPressed(evt:KeyboardEvent):void {// fonksiyon yazımı Klavye kontrolünde
switch (evt.keyCode) { case Keyboard.LEFT// Klavye de sol tuşa basıldıysa
var yolla:PrintJob = new PrintJob();// yazıcıdan çıktı almak için
yolla.start(); yolla.addPage(yazbitti); yolla.send();//
var mc0:MovieClip = new Square(); // Kare oluşturur
mc0.x = mc0.y = 100; // karenin x ve y değerlerine 100 atar
mc0.name = "square"; // instance name verir
addChild(mc0); // Bu mc yi sahneye ekler
var mc1:MovieClip = new Circle(); // daire oluşturur
var mc2:MovieClip = new Star(); // yıldız şekli oluştuturu
swapChildren(mc0, mc2); // mc0 ile mc2 nin derinliklerini değiştirir
var folder:MovieClip=evt.target as MovieClip; // seçilen mc yi bir mc ye atar
setChildIndex(folder,numChildren-1); // o mc yi en üstte gösterir
mc.addFrameScript(mc.totalFrames-1, onStopMC);// mc movieclibinin son karesine
onstopMC isimli fonksiyonu ekler.
trace(mc.currentFrame); // o mc nin aktif frame nosunu verir
if (sozler.indexOf(e.target.name)!=-1) { eğer sozler dizideki mc lerden birisine tıklandıysa
root["yazbitti"].root["yazbitti"]["n"+r].text=root["a"+r].text;// bir mc içindeki tüm textlere ulaşmak
root["yazbitti"]["n"+r].text=root["a"+r].text; // Bir mc içindeki değişkene değer atama
Not : eğer MC LERİ alır bir mc içine yerleştirsen o dıştaki mc ;’ye yazdığın şeyler tümünü etkiler
root[“a_mc”].visible=true; //bir mc içinden dışarıdaki mc’ye hükmetme
MovieClip(this.root).a_mc.visible=true;
Mouse.hide(); a_mc.startDrag(); a_mc.x=mouseX; a_mc.y=mouseY; // Fare işaretçisini değiştirir
stage.focus = soru_mc.cevap_txt;// istenilen nesneye fokuslanır
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder