16 Ağustos 2009 Pazar

Class yazımı temelleri

Object oriented yazmanın avantajlarını ve yazım esaslarını bu bölümde anlatmaya calışacağım.
İlk defa yazarken zaman alacak ve zorlanacağımız bu sistem sayesinde daha sonraları işimiz çok kolaylaşacak ve hızlanacağız.
Object Oriented Microsoft ile Java'nın beraber kurduğu bir sistem, veya yapıdır.
Normalde fla dosyasına yazacağımızı .as dosyasına yazarız.

fla daki fonksiyonlar .as dosyasında metot olurlar. Classların içine ne ile hangi kod la yazıldığı önemli değildir. Farklı programlarda yapılan classlar farklı programlarca kullanılabilir.

*****************Class path tanımlama********
.fla yazarken standart birçok sınıfı flash otomatik import eder ama .as yazarken kullanacağımız tüm sınıfları import etmemiz lazım.

.as da package dan sonra yazacağımız yol swf'ye göre olan yoldur. eğer swf ile yanyana ise herhangi bir şey yazmıyoruz.
File -->Publish Settings-->Flash-->Scripts--Settings + ile sık kullanacağın yolu ekle,,
Not bu ayar sadece o döküman aittir.
tüm dökümanlar için istiyorsak Edit--Preferences --Action Script--Settings ten + ile ekle

Not: Buradaki class path sayısını artırırsak flash dökümanı compile ederken tüm bu klasörlere bakacağı için compile süresi uzar

Not package klasör yoludur.

Hiç yorum yok: