
Action Script As. 2.0 'a göre 10 kat daha hızlı çalışır. Çok çok az hata verir. Trilyonda bir. As yazımını flashın kendi editörü yerine Flex editörü ile veya Flashdevelop programı aracılığıyla yazmak daha iyi olur. (www.flashdevelep.org)
window-->Actions -->F9 (Pencere -->Eylemler )
bunu genelde en üst katmana yazarız. Alta yazarsak bazı durumlarda sorun çıkarabilir.
NOT: Mc'nin içinden dışarıya ulaşmaya değil de dışarıdan Mc'nin içine ulaşmaya çalış.
As. kod panelinde Pin ile kod yazdığımız satırı iğnelersek ona ulaşmamız daha kolay olur.
Eğer kod yazımında panelde satırların otomatik kaymasını istersek, Action panelinde sağ üstteki panel ayarlarından Word Wrap 'e sar. Kod yazarken renk ayarlarını Edit-->Preferences'e gir.
Not: As. 3.0 kod panelinde üstteki target komutu işe yaramaz.
Kod yazımında kolaylık olması için Script Assist kullanılabilir.
// o satırı iptal eder
/*
.................
..........
*/ o blogu iptal eder
Not : Eğer oluşturduğumuz seklin sadece dolu alanlarının üzerine fare ile gelindiğinde el işareti gelsin isteniyorsa bunun tipini buton yapmalıyız. Mc yaparsak tüm kareyi alır. Butonun hit alanını da belirlemeliyiz.
Kod yazarken küçük büyük harfe dikkat etmeliyiz. AS büyük küçük harf duyarlıdır.
{} fonksiyonlarda kullanılır. [] dizilerde kullanılır. , elemanlar arasını ayırır.
arada kullanılan boşluk ve enterlar kodu etkilemez.
: tanımladığımız ismin hangi classa ait olduğunu belirler.
; satır sonuna konur.
Veri tipleri:
Number classı
Number : Tüm sayılar
Uint : pozitif tam sayılar
int : Tam sayılar (+ ve -)
String class: var ad:String=" Erzurum " Not: Alt satıra geçmek için Enter'a basmayın.
Boolean class True /false
null : Boştur . formatsız gibi. Ev yapıyoruz ama temel var odalar yok gibi
var dizi:Array; // bu null bir yapıdır;
dizi=new Array() ile de bu yapıyı kullanılabilir hale getiririz. veya
var dizi:Array=new Array(); baştan tanımlar. Ama bu hafızada yer kaplatır. Kullanılacağı zaman null 'dan çıkarılması daha uygundur.
Sıfırlamak içim dizi=null; deriz sonra tekrar dizi=new Array() ile dizimizi kullanılabilir hale getiririz.
is : doğru olup olmadığını kontrol eder. if (mc is MovieClip)
trace() çok önemli bir as kodudur.
undefined tanımsız demektir.
as var xml:XML=evt.data as XML gelen tipi xml yap.
NOt: boolean ,string,number bir class tır ama new ile tanımlanması gerekmez.
Bir mc içindeki başka mc nin içindeki txt'ye ulaşmak.
(a_mc.b_mc.metin_txt.text="ismail";
Global Değişken: her yerden ulaşılabilen değişkendir. ve tanımlandığı kareden itibaren geçerlidir. Eğer ileriki kareye gidip geri gelinirse hata verir.
Local Değişkenler: O fonksiyon içinde tanımlanan değişkenlerdir. sadece o fonksiyon içinde çalışırlar.fonksiyon dışına çıkınca local değişken silinir.Global değişkeni silmek için delete dizi; delete str;
Local ile global' de değişkenisimlerini farklı vermemiz daha iyi olur. Yoksa önce locali sonra globali alır.
MoviClip içinde iken dışarıdaki değişkene müdahale etme
MoviClip(root).ad="ismail";
MoviClip(parent.parent).soyad="arslan" gibi
veya : yenisoyad=root["soyad"];
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder