23 Ekim 2023 Pazartesi

Flash CS 4 'te BONE kemik aracı





CS 4 ün en güzel özelliklerinden biri de bone aracıdır. İnsan ,hayvan hareketlendirmelerinde kare kare aninmasyon yapmada kolaylık sağlayan muhteşem bir araç. Öncelikle resmimizi çiziyoruz. Burda bone aracını kullanabilmek için içi kapalı (dolgulu) bir çizimimizin bulunması şarttır. bu çizimde dikkat ederseniz adamımızın sol ayağına diz kısmı çizilmemiş. Bu durumda eğer buraya bir eklem koymazsak ayağın hareketi düzgün olmayacaktır. Bone aracını kullanmadan önce şeklimizi tam olarak çizmeliyiz sonradan müdahale etmek istersek Sub selection tool (Alt seçim aracı) ile müdahale edebiliriz. Şekil tamam olduktan sonra kemik aracını alıyor ve eklem noktalarına tıklatarak iskeletimizi oluşturuyoruz.
TimeLine'da (Zaman Çizelgesi) istediğin karede F6 ile yeni anahtar kare oluşturuyoruz. Orada Selection tool ile eklemleri hareket ettirdiğimizde arasını Flash kendisi tamamlıyor.

Ayrıca mCleri de birleştirebiliyoruz. Bu işlemde Mc leri uçları birbirinin üstüne gelecek şekilde yerleştiriniz. Son Mc ye Kemik aracını uygulamıyoruz. Her eklemede kullanılan kemikleri seçip PROPERTIES'den ayarlarını yapabiliyoruz. Joint -Rotation^dan enable seçersek dönmesine izin veriyoruz Min Max değerlerini girerek açıları belirleyebiliriz . X ve y değerlerini girerek ise kayma yapmasına izin veriyoruz. x ve y aralıklarını belirleyebiliyoruz.


Bir de içi dolu bir dikdörtgen çizip bunu grafik nesnesi yapmadan içine kemikler çizebiliyoruz. Bu eklemsiz şekillere ait oluyor

Hiç yorum yok: