28 Temmuz 2009 Salı

AS.3 te Class kullanımı

Bu örneğimizde Events.Fla dosyasının içinde bulunan 3 tane mc yi tek tıklandığında sağa 10 pixel hareket ettirecek ,çift tıklandığında visible'ını false yaparak gizleyecek paket kullanımı anlatılacaktır.

import MyIso.Events.*; // Burada MyIso nun altındaki Events klasörünün içindeki tüm classları kullanacagiz. ama bu dosyamız bu klasörlerin bir ütünde olacak.

var io:EventOrnek=new EventOrnek();// as dosyasındaki public classi cagirdik

io.EventleriAktifEt(mc1);// her bir mc ye uyguladik
io.EventleriAktifEt(mc2);
io.EventleriAktifEt(mc3);

yine MyIso nun altındaki Events klasörünün içine kaydedeceğimiz EventOrnek.as dosyasının içeriği şöyle olacaktır. Bu MyIso Events isimlerini değiştirebilirsiniz.
*****************************************************************************************

// paketimiz MyIso klaörünün içindeki Events klaörünün içinde olacaktir
package MyIso.Events

import flash.events.MouseEvent;// Mouse olaylarinin çalişmasi için
import flash.display.MovieClip;// MoviClip olaylarini kullanabilmek için
public class EventOrnek // disardan çağirabilmek için public Not: Bunu asil fla'da new ile çagiracagiz


public function EventleriAktifEt(mc:MovieClip):void

mc.doubleClickEnabled=true;// doubleclick aktif olmasiiçin yoksa kullanamiyoruz
mc.addEventListener(MouseEvent.CLICK,onClick);
mc.addEventListener(MouseEvent.DOUBLE_CLICK,onDouble);

private function onClick(evt:MouseEvent) {
evt.currentTarget.x+=10;// mc yi 10 sağa kaydir
}
private function onDouble(evt:MouseEvent):void
{
evt.currentTarget.visible=false; //mcyi gizle NOT: visible false olunca olaylarida iptal oluyor
}

Hiç yorum yok: